ANIS MEMBEBEL
Kejadian Semalam

Sunday, January 20 @ Sunday, January 20, 2013 | 0 Comment [s]

Hye annymous ! Assalamualaikum , Vanakam and blablablabla . Semalam is the big day for 2KRK1rian or dalam kata lain budak budak kelas 2KRK1 . Serious ! semalam sekolah adakan 1 program . Program ini nama dia Karnival Bahasa Melayu atau aku panggil Karnival Val Val . Awal awal lagi dah program itu mula . Dalam pukul 8.30 . Kiterang memang tak cukup practise untuk program itu . Kelas kiterang semua masuk CHORAL SPEAKING *eh betul kah aku eja* never mind , choral speaking kah , koral speaking kah , coral speaking kah . Janji kalau sebut sama saja bunyi nya kan ?
 
            Dah semingggu kiterang practise . Its very exhausted bebeh . Program itu dari minggu lepas lagi cikgu Stella Francis *ohsome nama dia* dah umumkan dekat asssembly . Mula mula aku tak nak memang taknak masuk sebab aku ini memang malas nak bangun pagi . TERSANGAT MALAS . MALAS TERSANGAT SANGAT . Tapi apakan daya cikgu MZ Sukarno *orang kedua yang bernama ohsome juga* paksa kiterang semua masuk . Semua muka petak . Semua taknak masuk . And , keesokan harinya , cikgu dah sediakan dah skrip choral speaking . ROFT ! Apa !? What !? Lol !? Seriously !? Setiap hari time BM , mesti ada saja latihan . Even terpaksa tapi best ! Its very very very very exhausted . Memang penat . Aku hampir hampir atak ada suara tapi aku diam saja . Aku tak cakap pun dengan sesiapa yang aku hampir hampir tak ada suara . Yelah , time itu sehari aku tak minum air . Balik rumah saja , aku terus cabut kasut , lari masuk rumah , campak beg , lari lagi , pergi dekat fridge , minum ! Ah ! Lega !

               And hari Khamis lepas sepatutnya ada practise pagi itu . Aku bangun lambat . Practise itu start pukul 9 tapi aku bagun betul betul tepat pukul 11.30 . Yelah , pagi itu lepas solat subuh saja , aku terus tertidur atas sejadah denagn telekung telekung sekali aku pakai . Ngantuknya ya rabbi . Petang itu habis aku kena hentam dengan diorang sebab pagi itu aku tak datang . Itu satu . Ini satu lagi aku nak cerita , petang itu juga sekolah aku ada bagi duit free itu . HAHA . Habis kiterang kena tukar kelas . Dari kelas bawah kena panjat tangga , belajar dekat situ . Mula mula kiterang tak tahu pun kena pindah kat situ . Tapi lepas pengawas India bagitahu cikgu Stella yang kiterang kena pindah , hah ! mula lah aku lari lari macam mak nenek naik tangga dekat blok itu . Kiterang ditempatkan dengan kelas 5TMK . Kelas itu aman damai tenteram sentosa . Hijau saja . Cuba korang bayangkan kelas yang meja pun hijau , dinding pun hijau , tengok dekat luar pun hijau . Nasib baik muka pun tak hijau . Bayang kan ! Bayang kan !

             And hari Jumaat itu juga sepatutnya ada practise . And AGAIN ! AKU LAMBAT LAGI ! Tapi aku just lambat 1 jam saja . Sekali saja aku dapat practise . Nasib baik tak berterabur . Aku just ikut Nena saja lah . Dia ke kiri , aku pun ke kiri , Dia ke kanan , aku pun ke kanan . Dia jengket , aku pun jengket . Macam lembu siot aku ini . Then , petang itu , belajar , belajar macam biasa . Tapi ada something that suprised that can make you alls driving crazy . Nanti aku cerita dekat next post . Aku janji . Janji !
 
              Dan mulalah extreme challage that started make my heartbeat pounds arounds ! Aku dari rumah lagi dah berdebar debar macam orang gila . Pakai tudung pun macam apa . Entah apa apa . Then , Aimi pula buat hal . Tudung tak jumpa lah , apa lah . Hesh ! Memang penyeksaan pagi itu . Sarah dah bising bising dah suruh cepat . Ok , sekarang dah sampai sekolah . And we make our practise for last time ! LAST TIME ! Time practise cantik saja , bila atas pentas dah bercelaru . Nasib baik kiterang pandai cover , tak ada lah nampak sangat kecelaruan nya . ok ! dah habis dah choral speaking atas pentas itu . Lepas dah habis itu , mula lah aku menggatal nak ambil gambar sana lah , sini lah , macam apa . Nak tengok gambar ? ok boleh
click sini --> A Semput Day
#eh ? sebelum tengok , make sure kauorang dah Friends dengan aku . Kalau tak , hahaha , kirim salam cium tangan saja lah
 


   Nampak tak aku ? Nampak tak ? Nampak tak ? Cakap nampak sekarang ! Alah yang baris belakang , yang belah kanan first sekali . Ok , angyeooo !!
         
           


Older Post | Newer Post
Tuan Tanah

Assalamualaikum , Hye , i'm Anis the Great . Nice to meet you . Follow me

SAYA COMEL


Navigations!

Diary About Stuff Site


BEBEL SINI !

Saya bini Khairul Fahmi Che Mat


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Aliah Asri

Best View at GOOGLE CHROME!